Defensa Tesis de Magister - Sr. Matias Pino

Este Lunes 17 de Junio se llevo a cabo de manera exitosa la defensa de Magister en Fisica Medica, en modalidad de doble grado con la Universidad de Heidelberg, Alemania, del Sr. Matias Pino, tesis titulada "Reconstruction of divergence free velocity data from 4D flow MR images", bajo la direccion del Dr. Bram Siljes (Universidad de Heidelberg), y el Dr. Sergio Uribe (Centro de Imagenes Biomedicas, Pontificia Universidad Catolica de Chile). Completaron la comision evaluadora los profesores Dr. Ignacio Espinoza y Dr. Edgardo Dörner, integrantes del grupo de Fisica Medica de la PUC. Esta defensa tuvo lugar en el Heidelberg Center para America Latina, Providencia, Santiago.

3D-PC MRI Velocity Field

Abstract:  Novel method for correcting the 3D-PC MRI velocity field, assuming that blood flow is incompressible and enforcing divergence -free by calculating a velocity corrector for each voxel in the domain has been developed.

The algorithm finds a corrector field using finite element solver, so that the resulting divergence is as close to zero as possible. We minimize an objective function to find an optimal corrector that involves the regularization term α.